Разница между сильным и слабым шахматистами заключается во многом в том, что сильный более эффективно тратит время – он знает или «чувствует», на что нужно обращать внимание в каждой конкретной позиции. «Чувствовать» - значит пользоваться интуицией – бессознательным опытом (Система Чужакина. +150 пунктов рейтинга.)
Рунивар имеет статус официального русскоязычного UniWar-сайта с поправкой на русскую ментальность!
Администрация Рунивара входит в состав группы советников UniWar, состоящей кроме нас из трех главных разработчиков UniWar и администрации английского UniWar сайта (uniwar.com). На всех страницах официального английского сайта размещены наши баннеры, внутриигровая кнопка "ФОРУМ" в русской версии UniWar ведет на Рунивар, а разработчики игры поддерживают нас как морально, так и материально, в том числе в работе по выявлению недобросовестных клонов на турнирах Рунивара по UniWar.
Вот слова разработчиков о статусе нашего форума:
Цитата
We consider you the only official Russian website for UniWar.
Русская душа совершенна и не нуждается в улучшении, но ее мощную энергию можно направить либо на созидание, либо на разрушение. Поэтому мы не приветствуем пиратства в отношении UniWar и если вы стибрили файл UniWar на пиратских сайтах и она вам-таки понравилась, то у нас вы можете легко превратиться из вора и пирата и в джентльмена удачи! Для этого вам достаточно купить игру на андроид-маркете или iOS-Аппсторе и сообщить об этом в личку TALONE, и вы будете занесены в почетный список джентльменов удачи! Список регулярно высылается разработчикам!
Если у вас нет карточки и сложно купить игру официально, то вы можете передать средства TALONE по вебмани или пейпал и они будут высланы разработчикам вместе с указанием вашего теперь уже честного имени!
А в этой теме мы будем обсуждать эксклюзивные новости от разработчиков, помогать им советом и добрым крепким русским словом! Мы победим!
Сейчас идет работа по СУЩЕСТВЕННОМУ улучшению игры. В связи с этим вот недавнее обращение разработчиков:
Hi guys, We are debating internally about the best path to implement tournaments. We are wondering about the player interest in them and their usefulness. We would like to organize a wide survey and sent it to all our users. Is there any question that you would like to ask to our players about uniwar?
Random ideas: * 3D version * subscription model * free version * desktop version * better graphics * better animation * tournaments * pro ladder * team ladder * ...
Examples of question: * How many of our players and how often are they interested in participating in a tournament? * How much money are they willing to pay to participate in a tournament? * How much money are they willing to contribute to the pool prize? * ...
Разработчики настроены активно, вот некоторые ответы на их вопросы от участников тест-группы:
Hello everyone
First off, I'm glad to hear you Xavi, it passed a lot of time since the last time. I hope you all are doing well!
Basically, I agree with Simen about the survey. I would like to share with you some thoughts of mine, as well as some questions you may like to ask to users.
1) The payments for tournaments I don't understand if you mean paying for the feature (being able to join tournaments) or to pay an entry-fee that will be later divided by the winners. Maybe you meant both, like: in order to be able to join tournaments and pay their entry-fee, you must have bought the "Tournaments Feature". I personally think that people will be happy to pay for a tournament if they have the hope they will be able to win real money by it.
2) The number of players for each tournament I don't think that the answers obtained on this point by a survey will be reliable, people may encounter real "problems" that can prejudice their time to play. I'd suggest, in the first time of life of the tournaments, to avoid such huge tournaments. They can still be added later, if there is the need. And also, if you want a 128 players tournament, you can still have 4 tournaments of 32 players. Obviously, a tournament like this one must be "resolved" on the forum.
3) People's priorities If the survey is useful also to establish priorities in the development, I think i should share with you my personal "feedback". During the past months, i shared some ideas with other players, about many features that may come in future (free version, tournaments, rating system...). I also asked them their opinions about what they would like to change or add to the game, and I wrote everything that most of them agree to into a list.
I will report here the things they think more important than others.
Fundamental iOs version updated like android Free version and web version, subscription model and PRO features Fix of rating system, map's rating and random formula Fix the filter of chats (and possibly introduce a basic human moderation working on top of the filter, that recognizes certain commands by certain users)
Much important Pro ladder Tournaments (also GUI to support them in-game, if you still want to make them in-game)
Obviously, this is a limited feedback that shows the wishes of a small amount of players (maybe 20-30, not more for sure) but maybe you can use it as base for the survey, asking these thing widely.
4) Questions i would add to the survey Which is the most important thing you would change to Uniwar? rating system map's becoming rated random opponent formula filter for chats none all
Which area do you find the most important to improve? graphics, animations or sound gameplay changes (new races, units...) new features (tournaments, official stable teams, replays...)
What would you do with the filter of chats? remove it from in-game chat let users be able to turn it off (Xavi-Ismael-Alex, obviously if possible, i know it works server-side)
What would you do with the rating system? (with brief explanation of what it is) introduce a PRO ladder (points given by PRO random games with 24h of turn limit and symmetric games) modify the standard ladder, forcing rated games to be mirrored, with at least 24h of turn limit both of them
Do you like the possibility to have an in-game GUI that allows you to join tournaments and see the progress of the ones going on? How many tournaments are you willing to participate to in a year, supposing each one lasts 1 month? Do you like the idea that Uniwar could change to a subscription model like most of other games did? Why? (with an explanation of subscription model) What do you think about the possibility to publish a free version of the game, with limited game number and advertisements?
What do you think about introducing PRO features that gives the buyer more interesting and advanced features? What do you think about the idea of introducing UniGold to buy PRO features or eventually a subscription?
How many times do you use the public chat available in the "community" menu? If you use it few times, why? How many times do you chat with other players while playing a game? What would you add to the chat to make it better and use it more? (These last 3 question may seem useless, but they are not. I'm convinced that a better chatting experience will bring more users to play more, since they will also talk with some "UniFriends")
As always I've written way more than needed... I only hope that some of this ideas will be useful for your future plans and for your survey. If you need, I will be happy to explain everything that may be unclear or badly written, as well as the list of things that me and the other players i already told you about wish to have in Uniwar.
Difficult mail to answer.. because the mail reads tournaments.. but the survey seems to cover much more...
Its hard to tell how many would participate in tourneys on a larger scale. The manually organized tourneys that have been done so far have mostly been with 16 or 32 players that are very active. Without statistical data or surveys it would be hard to guess if a 128 tourney would fill up with sufficient number of players...
A survey can be good to see what the current player-base want to see on development of uniwar. Hopefully there is correlation between wishes from current userbase and features that will attract more future users As i understand it you plan to use the result of the survey to better be able to prioritize order of feature development.
The survey should contain specific questions on players willingness to play tourneys, pay for tourneys, pay for pro account, pay for subscription, etc. And i think it would be good to make a list of possible (planned?) features that the players can prioritize - to see wich are the most wanted amongst the players.
I have made my top-5 priority-list of what i personally would like to see of evolving in uniwar: (my list is just an example) 0: updated iOS client. Including perhaps a syncronisation of prizing Android/iOS for new customers (2-5$?) 0: launch of free version with web version. (I would be very happy to hear your updated plan for this.) ------------- 1. Pro ladder - 24h, random only, symetric(mirror) games 2. Replay after game 3. Better system for deciding wich maps get rated or not 4. In-game tournaments (and/or with dedicated website) 5. Improve the bot AI so it actually becomes a challenging opponent Мы победим!
Вот мои каракули. С английским сложно. На форуме как-то тему проехали, поэтому я написал сам. Как всегда кратко и по существу :
It is good that you are planning to develop the game! We vote for: 1. pro ladder (We have a very long wait! This will be a step towards real eSports) 2. tournaments ( Tournaments - great tool of growth the gaming community and promotion UniWar 3.desktop version, better graphics, 3D version (This will make the game beautiful and modern. Today, the game does not work on a device with a high resolution screen!) Long Live UniWar! Мы победим!
Эта переписка - переписка разработчиков с советниками, у которых они просят помощи, и это нормально. Они не хотят рубить с плеча в спешке, а советуются с экспертами. Жаль, только что некотрые эксперты слабо что понимают из-за языкового барьера, но все равно, я считаю, что мы внесли достойную лепту своим ответом. Ведь, ЧТО БЫ ОНИ ТАМ НЕ СПРОСИЛИ, мы им ответили о самых важных вещах. Наш ответ - правильный и полезный при любом раскладе, НЕЗАВИСИМО от содержания вопроса
Если кто выудит чего полезного их этой УНИКАЛЬНОЙ переписки, пишите.
Да, я здесь не выкладываю интимные секреты, все в курсе, все авторские права соблюдены и учтены. Разработчики будут рады любому ценному ответу ПЕРЕВЕДЕННОМУ НА КАЧЕСТВЕННЫЙ АНГЛИЙСКИЙ
Очень интересно. Ко всяким 3d приблудам и улучшениям звука (который у меня отключен) я отношусь несколько скептически, а вот улучшения ладдера, турниры и улучшения алгоритмов отсева карт это было бы здорово (сейчас 3 игры подряд играю вторым игроком на картах, где первый игрок может отсечь от нейтральных баз).
Реплеи тоже очень хорошее дело, и более детальный сбор статистики (% побед на разных картах, с разными игроками, разными комбинациями рас и т.д.) Я сейчас себе веду статистику в excel, было бы хорошо если бы она велась автоматически. Ну и веб сервис синхронизирующийся с игрой, чтобы ту же статистику и турнирный интерфейс можно бы болы смотреть не только из игры, но и через веб-интерфейс...
P.S. Могу помочь с качественным переводом письма, с английским дружу
На качественную реализацию 3дэ у них может уйти все усилия, имхо. А вот разделение рейта на рандом-кастом важнее, если ориентироваться на активных игроков. Если на привлечение новых- тут графон важнее
Thank you very much for your ton of feedback. I will include some of them in the survey. We want to keep the survey short about a dozen questions to maximize the amount of feedback. We are already strongly convinced about some features like the pro ladder and the free version... these will probably not be part of the survey.
Before distributing the survey, I will make sure to run it all of you to get a final approval.
Разработчики выпустили альфа-версию опроса, я его уже прошел. Скоро опрос станет доступен для всех. Внимательно определяйте приоритеты развития Юнивар, будущее игры - в ваших руках!
Прежде всего нам необходима справедливая и интересная рейтинговая система (Pro-Ladder), а остальное - уже вторично и косметика. Мы победим!
Glad to be helpful. I compiled the survey, but i suggest you a new option:
How much would you pay to participate in a tournament? I would add the option: Pay only if the tournament gives real prizes. Many players will play tournaments for fun, i'm not sure on how happily will they pay for them. I still don't know how will the system be organised, so i take that there will be a pro feature allowing a player to join tournaments, and that no tournament will have an entry fee.
I think that the main point about tournaments is rewards. My wish is to have different rewards: Points in the ladder Badges in the profile (e.g. trophies, titles like world champion...) Real prizes, like shirts or other games (i like the "other games" part very much) Real money I think that users should be charged each time they play a tournament, that "entry-fee" should be proportional at the reward. I will give you an example: free tournaments, gives only points and\or badges shown in the profile, no entry-fee; cash tournaments: who joins must pay a small amount of money, the global amount will be divided by the winners (e.g. 16 participants at 1€, 9€ to the winner, 5 to the second, 1 to the third); these tourneys, may give points and badges as well as free ones; special tournaments: the winners win special prizes, such as shirts, features of the game (replays, publish some maps...), UniGold, other games in the store, so who joins will pay an entry-fee;
It's obvious that i didn't talk about a fast implementation of tournaments, things like special or cash tourneys will require their time to be added. I just wanted to point out my personal wishes
Друзья! Сегодня день общаюсь с разрабами, это занимает много времени из-за языкового барьера. Поэтому сегодня-завтра возможно не успею сделать ходы вовремя во всех наших партиях. Сейчас решается судьба UniWar. Мы победим!
You have not included questions on future busines model of uniwar (free version with pro account and/or subscription). Does that mean that you have already decided on where you will go with these ?
You told me once Xavier, that the web-version was done and you only needed a way to monetize it. Why ask users on this then? Would it not be a logical deployment with the free version? To easily reach a much larger base of potential players...
And a 3.rd question wich is not survey related : With the free version it would be to expect an influx of players trying the game. What would be the plan on user support? Will this not create more work on your end? Мы победим!
Перевод сообщения №13 выше для тех кому вдруг надо
Цитата
Glad to be helpful. I compiled the survey, but i suggest you a new option:
How much would you pay to participate in a tournament? I would add the option: Pay only if the tournament gives real prizes. Many players will play tournaments for fun, i'm not sure on how happily will they pay for them. I still don't know how will the system be organised, so i take that there will be a pro feature allowing a player to join tournaments, and that no tournament will have an entry fee.
I think that the main point about tournaments is rewards. My wish is to have different rewards: Points in the ladder Badges in the profile (e.g. trophies, titles like world champion...) Real prizes, like shirts or other games (i like the "other games" part very much) Real money I think that users should be charged each time they play a tournament, that "entry-fee" should be proportional at the reward. I will give you an example: free tournaments, gives only points and\or badges shown in the profile, no entry-fee; cash tournaments: who joins must pay a small amount of money, the global amount will be divided by the winners (e.g. 16 participants at 1€, 9€ to the winner, 5 to the second, 1 to the third); these tourneys, may give points and badges as well as free ones; special tournaments: the winners win special prizes, such as shirts, features of the game (replays, publish some maps...), UniGold, other games in the store, so who joins will pay an entry-fee;
It's obvious that i didn't talk about a fast implementation of tournaments, things like special or cash tourneys will require their time to be added. I just wanted to point out my personal wishes
Рад помочь. Заполнил анкету, но у меня есть предложение дополнительного варианта ответа к вопросу: Сколько вы готовы платить за участие в турнирах? Я бы добавил вариант ответа "Готов платить только за турниры с реальными призами" Многие бы хотели играть в турниры просто ради интереса, но я не уверен, что многие бы были готовы платить за это. Я пока не знаю как будет организована турнирная система, так что я предполагаю, что будет ПРО-доступ, позволяющий участвовать в турнирах, а сами турниры будут без входных взносов.
Я думаю самое важное в турнирах - награды. Хотелось бы видеть разные типы наград: - очки рейтинга; - значки в профиле и титулы (типа "чемпион мира" и т.п.); - реальные призы, например футболки с символикой и другие игры (особенно хотелось бы игры); - деньги.
Я думаю, что пользователи должны платить взносы за участие в турнире пропорционально наградам турнира, например: - Бесплатные турниры дающие только очки и значки в профиле - без взносов; - Денежные турниры, все участники платят небольшой взнос за участие, далее суммарный фонд делится между победителями. (Например турнир на 16 игроков с взносом по 1 евро, победитель получает 9 евро, второе место - 5 евро, третье место - 1 евро). такие турниры также могут давать (виртуальные) награды в профиле/очки; - Специальные турниры, где победители могут получать такие призы как футболки, дополнительные расширения/дополнения к игре (например реплеи, возможность публиковать карты), UniGold, другие игры. Соответственно участники платят взносы за участие.
Естественно я не говорю, что всё это должно быть реализовано сразу, денежные турниры и турниры со специальными призами могут быть добавлены позже. Просто хотел бы высказать свои предпочтения.
От себя добавлю, что брать денежку за взнос посредством AppStore или аналога на андроиде я думаю не сложно, а вот как выдавать денежные призы - вопрос я думаю более сложный, чем кажется на первый взгляд...
Thank you very much for clarifying a lot of things. What you describe is very much in phase with what we would like to do: an entry fee for big/sponsored tournaments and maybe some free tournaments. At first, all (beta) tournaments will be free. I think that we should probably make the tournament points be associated with a new pro ladder.
To answer your chatquestion about "what happen to people who paid the game before the free version?", Anyone who bought the paid iOS or Android version AND has registered an online account BEFORE the launch date of the FREE version will have a LEGACY account with special access rights. Мы победим!
1. We have decided to go with a FREE version WITHOUT a subscription model. We want to have a low maintenance system. The subscription model is not worth the complexity involved and is not proven to be working for UniWar. From past inquiries, it seems that even motivated players has mixed reactions towards it. In the free version, you will be able to buy items.I will send later a description of these.
2. We have a Flash version that is working but it has a few bugs. Launching a new platform always takes extra work if you want to make it a good experience for the user. It certainly does not make sense to launch it before the free version.
3. We are not sure how to deal with player support. We want to keep the maintenance as low as possible. We would like to be proactive by offering better tutorials, Q&A, and preventing chat/tournament/random games access to newbies until they proved a minimum level of seniority. Any suggestion are welcome on this... Мы победим!
I just have one more question: most of the users have signed more than one account. Will all of them have special rights? And what about non-paying users?
About the PRO ladders, it will be very nice to have more ladders. PRO 1-on-1, team play, tournaments... Maybe also a map-makers ladder, where score is determined by the positive votes each map of the user gets.
Map-makers ladder is clearly not needed, but I had this idea a month ago and I wanted to make this ladder informally on the forum. Unfortunately, I didn't have time to do that. I will do when I will have more free time, so you can see whether it is a good idea (worth of the time to implement it) or not
About the support, I guess that everything you wrote can be done by the community. Maybe I can try to help with basic tutorials about the most common questions of the users (how to register a new account, how to change account, how to start a random\custom game, how to invite friends, how to add people to friends list, how to create and publish a map... in future, maybe, also a guide to the PRO features). Мы победим!
Перевод сообщения №13: Опрос очень хорош. У меня есть некоторые вопросы: 1.Вы не включили в опрос вопросы о будущей бизнес-модели Юнивара (F2P с Pro-аккаунтами или подписка). Означает ли это, что вы уже определились с этим? 2.Хавьер мне однажды сказал, что Веб-версия уже готова, просто вы не можете найти способа монетизировать ее. Зачем тогда спрашивать игроков об этом? Разве не будет логичным сделать ее бесплатной версией? Это поможет создать гораздо большую базу потенциальных игроков... 3.И 3 вопрос, который не был включен в опрос: С бесплатной версией у вас появится большой приток игроков, пытающихся разобраться в игре. Как вы планируете организовать поддержку пользователей (user support, может они имели ввиду обучение)? Не будет ли это большой нагрузкой на вас?
Ответ разработчиков: 1. Мы уже решили, что будем пользоваться F2P-моделью без подписки. Мы не хотим трудностей. Доход от подписки не окупит все сложности и проблемы, и неясно, будет ли такая модель подходить для ЮниВар. После прошлых опросов мы поняли, что даже лояльные нам игроки очень неоднозначно относятся к идее подписки. В бесплатной версии вы сможете купить некие предметы. Позже пришлю их описание. 2. У нас есть рабочая версия игры на флеше, но в ней есть несколько ошибок. Так как мы хотим произвести хорошее впечатление на пользователей, нам нужно много сил, чтобы перенести ЮниВар на новую платформу. И, конечно, нет смысла запускать флеш-версию до запуска бесплатной версии ЮниВар. 3. Мы пока не определились с системой поддержки (или все-таки обучения). Мы хотим, чтобы затраты были максимально низкими. Мы собираемся предложить игрокам туториалы, FAQ и ограничить доступ в чат/турнир/рандом игрокам, не показавшим хотя бы минимального умения игры. Мы будем рады любому вашему предложению...
Сообщение отредактировал Лесич - Понедельник, 09.09.2013, 15:57
Ну эликсиры там разные, повышающие силу атаки ))) В танки не играю, но там же вроде есть донат на мощные снаряды?
Боюсь, как бы Кот не напророчил... have you walked on the stones of years? when you speak, is it you that hears? are your ears bone? you can't hear anything at all.
Меня вот это интересует больше всего. Какие могут быть вещи за донат в ЮниВаре?
купить танк Т-34, у которого будет чуть лучше маневренность и показатель брони...а так же за доплату можно купить пехотинца Васю, что будет отличаться не только внешним видом с тельняшкой на теле, но и уникальной способностью "лечь грудью на пулемет", которая позволит принять Васе весь урон на себя,наносимый врагом!
Спешите видеть! Только у нас по уникальной цене! всего 10.99$!
P.S.А по существу,не знаю как Вы,а я , если в игру введут донат, усиливающий что-то или дающий какое-то преимущество, игру брошу.. ник Yngwie $RANKING:Yngwie$
Сообщение отредактировал Yngwie - Понедельник, 09.09.2013, 16:21